Migdałowe pierniki


image

Zazwyczaj robiłam cienkie, kruche pierniki, zmieniając głównie nuty smakowe – a to bardziej czekoladowe, bardziej pomarańczowe lub nawet kawowe. W tym roku zrobiłam lebkuchen – niemieckie, puchate pierniki. Korzystałam z przepisu Moje Wypieki ( http://www.mojewypieki.com/przepis/lebkuchen), zwiększając ilość migdałów, które uwielbiam. I lukier także zrobiłam migdałowy :-)

Składniki:
– 200g mąki pszennej
– 150g mąki migdałowej (migdałów zmielonych na mąkę)
– 3 łyżeczki przyprawy korzennej
– łyżeczka mielonego cynamonu
– łyżeczka proszku do pieczenia
– pół łyżeczki sody
– 200ml miodu naturalnego
– 85g masła

Do dekoracji:
– lukier (cukier puder, woda, aromat migdałowy)
– płatki migdałów
– kolorowe posypki

W garnuszku rozpuścić miód z masłem. Odstawić, by masa przestygła, ale wciąż była ciepła.
Mąkę, migdały, przyprawy, proszek i sodę wymieszać. Dodać rozpuszczone masło z miodem, zagnieść gładkie ciasto. Uwaga! Ciasto będzie lepiące, nie dodajemy mąki :) Odstawiamy, aż ciasto będzie zimne i zgęstnieje.

Blaszkę wykładamy papierem. Rękoma formujemy kulki o średnicy ok. 5cm, układamy i spłaszczamy łyżką.

Pieczemy 13-15 minut (autorka Moje Wypieki podaje 15 minut, u mnie 12-13 bylo zupełnie wystarczające) w temperaturze 180C, bez termoobiegu.

2 thoughts on “Migdałowe pierniki

Skomentuj

