Lekka, pieczona frittata z pomidorami


frittata

Frittata to dla mnie taki omlet o konsystencji biszkoptu :)

Nie wiem dlaczego, ten wpis czekał na publikację od maja. Historia tym bardziej przewrotna, że frittata bardziej smakuje mi pod koniec lata niż w słonecznym maju.

Frittatę przygotowuje się na wiele sposobów (smażąc, piekąc, smażąc oraz piekąc…). Ten trafił do mnie ustnym przekazem i, jak do tej pory, uważam go za najlepszy. Dodatki są raczej dowolne. U mnie były to: pomidory, cebula, boczek oraz spora ilość pieprzu.

Składniki (jedna blaszka, jak do tarty):

  • 4 jaja, rozdzielone
  • czubata łyżka mąki pszennej
  • 2 łyżki mleka
  • sól, pieprz
  • obłożenie (u mnie: 2 sparzone i obrane pomidory, 50g boczku, 1 cebulka)

Rozgrzewamy piekarnik do 180C – nim się nagrzeje, ciasto będzie gotowe :)

Białka ubijamy na sztywną pianę. Następnie, mieszając łyżką, dodajemy żółtka, mąkę i mleko, na końcu – sól i pieprz.

Blaszkę (do pizzy lub do tarty) natłuszczamy masłem i obsypujemy mąką. Wylewamy ciasto. Na wierzchu układamy dodatki.

Pieczemy ok. 20 minut, aż wierzch zbrązowieje i ładnie się przyrumieni.

Skomentuj

