Mniej kaloryczna owocowa granita


granita

Granita to włoski deser podawany na zimno, konsystencją przypominający sorbet. Jej głównym składnikiem jest cukier, który nadaje jej ziarnistą konsystencję.

Moja wersja granity zrobiona jest na bazie lody, dzięki czemu cukry pochodzą jedynie z tych naturalnie występujących w owocach. Można więc powiedzieć, że jest to albo granita light albo po prostu ekspresowy sorbet (tutaj znajdziecie przepis na klasyczny, cytrusowy sorbet, wraz z instruktażem).

Arbuz i żurawina to moje odkrycie sezonu. Wodnisty i słodkawy arbuz świetnie uzupełnia słodko-gorzką żurawinę. W połączeniu ze słodyczą czereśni daje smak pełen lata :)

Składniki (2 porcje, jak na zdjęciu):

  • 7-8 kostek lodu
  • 4 łyżki miąższu arbuza
  • łyżka żurawiny (takiej, jak do mięs)
  • kilka czereśni
  • łyżka cukru
  • 3 listki mięty

A robi się prosto: wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy do uzyskania sorbetowej konsystencji (kryształki lodu muszą być wyczuwalne, inaczej za szybko się rozpuszczą).

W wersji dla dorosłych: do składników dodajemy 100ml wódki :)

Przepis bierze udział w akcji:

One thought on “Mniej kaloryczna owocowa granita

  1. Przepis dostałam od Beaty z Lawendowego Domu . Miałam okazję jeść ljutenicę Jej produkcji na pikniku „smakołyki na kocyki” i bardzo mi zasmakowała więc zrobiłam sobie trochę własnej. Piszę trochę bo zmniejszyłam ilości składników gdzieś o 1/3 wedle oryginału – niestety, nie mam gdzie upychać swoich przetworów więc chcąc zrobić różne muszę się zadowolić tylko kilkoma słoiczkami każdego. Doprawiłam też nieco ostrzej, pod własny smak :) Ljutenicę, bułgarski czy ogólnie bałkański przysmak, można jeść nakładając ją po prostu na pajdę świeżego chleba, na grzanki albo grillowany kawałek mięsa. Doskonała jako dodatek do kanapki z wędliną albo serem. Można jej używać jako przyprawy dodając do innych sosów, do zapiekanek – zrobiona z dojrzałych warzyw pięknie pachnie i jest bardzo smakowita.

Skomentuj

