Syrop fiołkowy


DSCN3191

Śliczny, słodki i kwiatowy. Znalazłam przepis na niego na blogu Pink Cake i zakochałam się od pierwszego wejrzenia! Niestety, w zeszłym roku zorientowałam się zbyt późno, więc w bieżącym bardziej pilnowałam terminów

Fiołki pachną wiosną, lasem, słodko. Syrop idealnie nadaje się do fiołkowej lemoniady (przepis wkrótce), do piwa, do galaretki i innych deserów. I jest bajecznie prosty do zrobienia :)

Najtrudniejszy w nim jest sam proces zbierania kwiatów. Nie powiem, potrzeba trochę fatygi by uzbierać 100 gram, na dodatek z miejsc, które są stosunkowo „czyste” tzn. z daleka od ulic, spalin i innych zanieczyszczeń gleby i powietrza.

DSCN3183

Składniki:

  • 100g kwiatków fiołków, bez łodyżek
  • 1/2 kg cukru
  • 1/2 l wody
  • cytryna

Gdy uporamy się z fiołkami (oderwiemy łodyżki, pozbędziemy się pyłu i robaczków, delikatnie oczyścimy) zalewamy je wrzątkiem i odstawiamy, aż ostygną.

Gdy ostygnie, dodajemy cukier i podgrzewamy, aż cukier rozpuści się, a syrop zgęstnieje. Uzyskamy płyn o turkusowym kolorze (ja zdjęcia niestety nie wykonałam na tym etapie, ale klikając w odnośnik na bloga Pink Cake znajdziemy świetną fotografię, która pokaże, że niebieskawy kolor jest ok :) ).

Jak uzyskać fioletowy kolor? Dodajemy powoli krople soku z cytryny, aż uzyskamy syrop o fiołkowym kolorze :)

3 thoughts on “Syrop fiołkowy

  1. Pingback: Lemoniada fiołkowa Diavolo Violette | Venidle

    • No właśnie, to jest bardzo uniwersalna rzecz. Osobiście mam plany na coś w stylu galaretki fiołkowej do letniego ciasta ;)

Skomentuj

