Wyniki konkursu


 

victory0a_o

Miło mi ogłosić, że pierwszy konkurs na blogu Venidle zakończył się :) Ba, nawet ma zwyciężczynię! :)

Najpierw jednak prawidłowa odpowiedź.

Nie bez kozery podana była aluzja do slangu muzycznego i pewnego wykonawcy. Chociło o Milesa Davisa, największego jazzmana XX wieku i jednego z moich ulubionych muzyków, który nagrał płytę Cookin’ with Miles Davis. Tytuł ten był inspiracją dla mojego konkursu.

Cóż więc znaczy w muzycznym skangu cookin’? Oznacza: (przede wszystkim) improwizowanie, ale także granie, muzykowanie. Wyrazem bliskoznacznym dla cookin’ jest jammin’. Swoja drogą, to bardzo ciekawe, że więcej terminów jazzowych znaczeniowo bliskie jest gotowaniu :)

Efektem ubocznym tego konkursu były inne znaczenia, o których dowiedziałam się, a o których nie miałam pojęcia. Poniżej przedstawiam inne, przesłane na adres mailowy znacznia cookin’ :

  1. Ćpanie, bycie na haju, pod wpływem narkotyków (kto czytał Trainspotting, ten wie)
  2. Ktoś pijany
  3. Godny uwagi, świetny
  4. What’s cookin’? Co słychać? Co jest grane? Co masz dziś w planach?
  5. Styl taneczny wymyślony przez Lil’ B

Dzięki wszystkim za te odpowiedzi, sama wiele się dowiedziałam :)

A teraz – najważniejsze!

Spośród 10 zgłoszeń, które otrzymałam, prawidłowe były zgłoszenia nr:

  • 2
  • 3
  • 6
  • 9
  • 10

Gratuluję wszystkich prawidłowych odpowiedzi, których była… połowa. A ja martwiłam się, że nikt nie domyśli się, o co chodzi. Nie doceniłam czytelników bloga, zdecydowanie! :)

„Maszyna losująca” (czyli generator liczb losowych na stronie http://www.lotto.win.pl/generator2.aspx) wylosowała:

Zrzut ekranu z 2013-04-30 16:11:16

Gratulację dla zwyciężczyni, której numer zgłoszenia był 6! :) W skrzynce powinien znajdować się już mail informujący o wygranej.

Raz jeszcze dziękuję wszystkim za udział. Może więc do następnego razu?

Venidle

6 thoughts on “Wyniki konkursu

  1. „Cookin’” to nie tylko bycie pod wpływem narkotyków, ale także ich wytwarzanie. Tak przynajmniej twierdzą twórcy serialu Breaking Bad. Swoją drogą, to aż dziwne że nikt o tym nie wspomniał — serial był całkiem popularny wśród polskiej publiczności.

    Jeżeli zaś chodzi o generowanie licz losowych, to polecam http://www.random.org/ ;) .

    • Dzięki, byłam trochę w pośpiechu z szukaniem generatora, ten na pewno przyda się przy następnej okazji.

      Hmmm, Braking Bad, kolejne źródło informacji o cookin :)

Skomentuj

