Zielony krem z fenkułem i VBA


Dzisiaj post 2w1 :) First things first, więc zacznę od pysznej, regenerującej zupy z pora, cukinii i fenukła (kopru włoskiego).

Smak anyżu nie należy do popularnych, choć osobiście go uwielbiam. Niemniej zestawienie anyżowego fenkuła z pikantniejszym porem przekona nawet najbardziej uprzedzonych. Dodatkowo łagodna cukinia sprawia, że ta zupa-krem posiada naprawdę bogaty bukiet aromatów :) A poza tym – samo zdrowie!

Składniki:

  • 1 bulwa kopru włoskiego, oczyszczona z zielonych części, pokrojona nieprzesadnie drobno
  • 1 duża cukinia
  • 1 por
  • łyżeczka gałi muszkatałowej
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • oliwa
  • sól, pieprz
  • kiełki brokuła
  • plasterki cytryny

Cukinię kroimy w grubą kostkę, pora w plastry. Smażymy wraz z fenkułem do uzyskania względnej miękkości warzyw. Następnie warzywa zalewamy bulionem i gotujemy na średnim ogniu ok. 1/2 godziny. Doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatałową.

Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji i gotujemy jeszcze 1o minut, powoli. Przelewamy do miseczek i podajemy z kiełkami brokuła i plasterkiem cytryny.

A teraz, po drugie. Wczoraj od KulinarnaJa otrzymałam nominację Versatile Blogger. I to jest najważniejsza nagroda w całej akcji – nie tytuły i zielone obrazki, ale kiedy ktoś dostrzega w Twoim blogu coś interesującego, a Twoje posty nie są wołaniem na puszczy. Jest mi niezwykle miło i za nominację pięknie dziękuję.

Zgodnie z zasadami przyszedł czas na mały, osobisty ekshibicjonizm. Siedem informacji o mnie:

  • Jestem maniaczką kolekcjonowania przepisów, przeglądania blogów, kupowania, przeglądania i używania książek kucharskich. Potrafię spędzić cały dzień w ten sposób!
  • Często znajomi zarzucają mi lekką pedanterię przy robieniu zakupów – czytam dokładnie wszystkie etykiety, śledzę daty produkcji, kraje pochodzenia, kalkuluję, oglądam, przeglądam, biorę i odstawiam. Dla osób trzecich to prawdziwa męka :) (ps, to samo robię z kosmetykami ;) )
  • Słucham głównie jazzu, a wielbię ponad wszystko Krzysztofa Komedę
  • Inną moją pasją jest kaligrafia, ale nie prowadzę bloga o tej tematyce ;)
  • Jestem zwolenniczką wolnego, niekoropracyjnego oprogramowania (nie używam Windowsa, ale Linuxa i mogę powiedzieć, że przede wszystkim zwracam uwagę na programy na otwartej licencji, nie z chciwości, ale dla idei)
  • Na talerzu lubię kolory, ale na co dzień preferuję klasyczny zestaw czerni i bieli.
  • Jestem typem osoby wiecznie głodnej – jak widzę coś pysznego, miejsce w brzuchu robi się samo. I na szczęście nie żadnych problemów z nadwagą :)

Po tym małym elaboracie przychodzi czas na nominacje. 15 blogów to dużo i mało zarazem. Wybrałam te nie tylko kuliarne, ale wszystkie zasługujące na wyróżnienie, z różnych dziedzin życia. Kilka z nich zostało już nominowanych, mimo to chciałabym je wyróżnić.

  1. Lepszy Smak – choć ten blog otrzymał nominację, jest dla mnie bardzo inspirujący, przepisy aniado kilka razy gościły już na moim blogu
  2. Cuccinisma – kuchnia włoska w najlepszym wydaniu
  3. Zdrowa kuchnia Sowy – zielono, zdrowo i niebanalnie
  4. Nature Rocks – ekologiczny blog, inny niż wszystkie :)
  5. PinkCake – też już dostał nominację, wciąż jednak fascynuje mnie ile można przyrządzić z produktów, o których nie pomyślałabym, że można użyć
  6. Świat Słodyczy – recenzje dla łasuchów
  7. Tęcza w słoiku – przepisy jak z bajki z historią w tle
  8. Bagietka – kolejne źródło inspiracji, kolorów i kulinarnych przyjemności
  9. White Plate – (nie tylko) estetyczne źródło ciekawych pomysłów
  10. Kultura Kulinarna – jedne z pierwszych subskrybowanych przeze mnie blogów, od tamtego czasu niezawodnie:)
  11. Dieta szyta na miarę – blog bliski temu, co rozumiem pod pojęciem comfort food
  12. Easthetic Perspective – z innej beczki, niekulinarnie, artystycznie
  13. Fast Food Eaters – recenzje z poczuciem humoru
  14. Matka Wariatka – dokładnie tak, jak mówi nazwa plus wspaniałe zdjęcia
  15. Centka – od kiedy zobaczyłam przepis na chłodnik a la tarta, czytam i podziwiam

Chyba dawno nie było tak długiego posta :)

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich czytelników,

Venidle

Skomentuj

