Ruska przekąska


Farsze takie jak do pierogów wykorzystywane są na rozmaite sposoby. Ja wykorzystałam farsz do pierogów ruskich w cieście francuskim, w efekcie powstała przyjemnie sycąca przekąska z domową nutą. Dodatek sezamu to strzał w dziesiątkę, ponieważ przełamuje mało pikantny farsz i neutralne ciasto.

W tej „konserwatywnej” wersji nie użyłam ziół ani mięsnych dodatków, chociaż na pewno dobrze będą tu pasować.

Inspirację do dzisiejszego przepisu znalazłam na blogu Magia w kuchni.

Składniki:

  • 2 opakowania ciasta francuskiego
  • 800g ziemniaków
  • 250g półtłustego twarogu
  • 2 duże cebule
  • sól, pieprz
  • jajko
  • sezam

Ziemniaki dokładnie szorujemy i gotujemy w mundurkach, studzimy, obieramy. Cebulę siekamy i smażymy na złoto (najsmaczniejsza wg mnie jest usmażona na klarowanym maśle). Twaróg i ziemniaki mielimy, dodajemy cebulę i mieszamy, aż powstanie gładka masa. Doprawiamy solą i pieprzem.

Arkusze ciasta francuskiego rozwijamy, na jednym końcu nakładamy ok. 4 łyżki nadzienia. Ciasno zwijamy, kroimy na „paszteciki” o grubości ok. 3cm.

Jajko rozkłócamy w małej miseczce i smarujemy nim każdy „pasztecik”. Posypujemy sezamem.

Pieczemy 20 minut w temperaturze 210C.

Moim osobistym zdaniem lepiej smakują na zimno :)

 

3 thoughts on “Ruska przekąska

  1. Coś pysznego, napewno wypróbuję! Jest mi miło nominować Cię do Versatile Blogger Award – naszej blogowej zabawy. Można w niej typować tylko 15 blogów, ale nie mogłam pominąć Twojej twórczości! Pozdrawiam

Skomentuj

