Słodkie czy słone?


Odpowiedź: I słodkie, i słone – ciateczka parmezanowe :)

Przepis znalazłam jakiś czas temu na blogu cobytuzjesc.blogspot.com. Trzeba przyznać, że połączenie smaków jest ciekawe – porcja cukru, jak w klasycznych, kruchych ciasteczkach, do tego arometyczny parmezan i rozmaryn, za którym bardzo przepadam. I zamiast zastanawiać się, jak to smakuje, sugeruję spróbować.

Ciasto być może nie zagniata się jak marzenie, jest sypkie jak kruszonka, ale efekt jest ciekawy.

Składniki:

  • 200g masła
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru pudru – w oryginalnym przepisie jest szklanka
  • 1/2 szklanki tartego parmezanu
  • 2 łyżki posiekanego parmezanu – w oryginalnym przepisie są 2 łyżeczki

Wykonanie cytuję za autorką bloga cobytuzjesc:

Najprościej zrobić to jak autorka wrzucając wszystko do melaksera,miksera jak zwał tak zwał byle by miał noże do miksowania .

Mąkę , cukier ,ser ,rozmaryn  wymieszać razem dodać masło zagnieść
Wyłożyć ciasto na folię spożywczą i zrolować w rulon tak aby można było potem ciąć w 0.5cm talarki
Wstawić do lodówki lu zamrażalnika jeżeli chcemy  żeby szybciej  stwardniało
Pieczemy w 190stC 12-14min
Ja lekko przypiekłam pierwszą porcję bo się zagapiłam;) ale powinny być raczej blade .
Ciasto robione w mikserze wygląda jak kruszonka ,ale wysypując je na folię i rolując z jej pomocą ładnie się wszystko łączy.
PS Rację ma autorka pisząc, że ciasteczka powinny być raczej blade. Ja chciałam dobrze, chciałam, żeby były złote, ale wyszły… opalone :) Łatwo się przypiekają.
JEŻELI SPODOBAŁ CI SIĘ TEN WPIS, ZOBACZ KONIECZNIE RÓWNIEŻ:
One thought on “Słodkie czy słone?

Skomentuj

