Cytrynowo-pistacjowe i bardzo chrupiące


Przepis znalazłam jakiś czas temu na blogu Daisy’s World. Brzmi pysznie, prawda? A najlepsza jest chrupiąca warstwa, którą tworzy cukier puder na wierzchu!

Ale to tylko jeden z motywów zrobienia tych ciasteczek. Przedwczoraj skończyłam czytać drugi tom „Pieśni Lodu i Ognia” George’a R.R. Martina i co (między innymi) zwróciło moją uwagę, to cytrynowe ciasteczka, które jadła jedna z mniej lubianych przee mnie postaci, czyli słodka acz naiwna Sansa Stark. Być może wówczas zakopany gdzieś w pamięci przepis dał o sobie znać.

Motywacje, jak widać, czasem biorą się z zupełnie niespodziewanych źródeł :)

Do ciasteczek można również użyć gotowego cukru pudru, ale ja akurat nie miałam takowego pod ręką, więc zrobiłam go sama. Polecam leniwym!

Składniki:

  • 1 1/2 szklanku białego cukru
  • skórka otarta z jednej cytryny plus sok z 1/2
  • pół kostki masła
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu w wanilii
  • 1 jajko
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150g posiekanych pistacji

Cukier wsypujemy do blendera i rozdrabniamy na proszek. 1/2 szklanki odsypujemy i odstawiamy. Do reszty dodajemy skórkę otartą z cytryny i miksujemy, aż składniki połączą się, a cukier zwilgotnieje. W misce ucieramy cukier z masłem na pulchną masę. Następnie dodajemy wanilię, jajko i sok z cytryny i miksujemy (mikserem), aż powstanie jednolita masa. Następnie mieszamy ją z maką, proszkiem do pieczenia oraz pistacjami.

Ciasteczka formujemy tak: łyżeczką nakładamy porcję ciasta na dłoń (porcja mniej więcej wielkości czubatej łyżeczki) i formujemy kulkę. Następnie obtaczamy ją porządnie we wcześńiej przygotowanym cukrze pudrze i odkłądamy na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia. Gdy wszystkie ciasteczka będą gotowe, chowamy je do lodówki na 30 minut.

Piekarnik nagrzewamy do 180C. Ciasteczka pieczemy ok. 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika należy je odstawić na ok. 3-5 minut przed zdjęciem z blaszki.

 

One thought on “Cytrynowo-pistacjowe i bardzo chrupiące

Skomentuj

