Co zrobić z rzeżuchą?


Szkoda, że te pyszne kiełki często stanowią tylko ozdobę wielkanocnego stołu. Szkoda, bo rzeżucha zawiera tyle substancji odżywczych ile kiełki kupowane w paczkach w supermarketach.

Zupa rzeżuchowa jednak do mnie nie przemawia. Oto przepis na pikantną sałatkę, która wspomoże trawienie po świętach. Dobrze komponuje się z cięższymi gatunkowo mięsami, ale równie świetnie smakuje jako przekąska z tostami!

Składniki:

  • 2 ogórki szklarniowe
  • główka sałaty (można już dostać młodą sałatę głowiastą, ma jasnozielony kolor i jest nieco mniejsza)
  • kiełki brokuła lub rzodkiewki
  • garść rzeżuchy
  • dressing z chilli i cytrusami (klik)

Sałatę i kiełki płuczemy, osuszamy i rozrywami na mniejsze kawałki. Ogórki kroimy w paski. Sałatę mieszamy z kiełkami, na wierzchu układamy plasterki ogórka. Polewamy dressingiem.

One thought on “Co zrobić z rzeżuchą?

  1. Ja w tym roku pierwszy raz zasiałam rzeżuchę i wreszcie jej spróbowałam :) Początkowo faktycznie była jedynie ozdobą, ale ostatecznie połowę zjadłam z jajkami na twardo i/lub pomidorami (zamiast szczypiorku), a teraz planuję sałatki itp :) Ta wygląda bardzo apetycznie :) zapisuję do spróbowania

Skomentuj

